tisdag 25 februari 2014

Nytt personbästa på 10 km!

Det blev 10 km löpning idag, och vilket pass det blev! 

Idag var jag redo att kriga! Öppnade i lagom tempo på 4,49 men fick håll vid den passeringen. Kunde fortsätta och kämpa igenom det tills det släppte någorlunda vid 3 km. Låg fortfarande bra i tempo och bestämde mig för att satsa fullt ut och ökade lite. 

Ansträngningen ökade och vid 5 km låg jag nära min gräns men visste ändå att jag skulle hålla hela vägen. Ett skosnöre gled upp vid 6 km vilket jag sket fullständigt i. Efter uppförsbacken vid hanveden hade jag målet satt till 48,30 i sikte. Vid 9 km släppte jag allt och satsade mot 48 vilket jag nästan klarade! (48,02)

Ett enormt bra lopp där jag gjorde det jag aldrig kunnat innan P90X, nämligen att satsa hela vägen och hålla i! Bring it!!

Jag har vilat några dagar i väntan på att bli frisk och starta återhämtningsveckan. Om jag bara får loss tiden börjar jag vecka 4 imorgon med Yoga! 

Nu börjar det verkligen märkas vilken skillnad det gör att träna i princip varje dag. Det här passet som jag gjorde idag hade jag inte klarat under mina tidigare träningsperioder då jag tränade både för lite och för enformigt (bara löpning). Nu tränar jag nästan ingen löpning alls, men ändå slår jag personbästa på milen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar