söndag 16 februari 2014

Dag 15: bröst och rygg

Så blev det visst två vilodagar igen. Eller vila och vila, jag jobbade extra igår och då blev det svårt att klämma in träningen på kvällen då vi var borta på middag efter jobbet.

Vaknade hyfsat tidigt och bestämde mig för att träna på morgonen då barnen sov borta. Träning på morgonen är alltid svårare eftersom musklerna är i viloläge under natten, men det blev ändå ok pass. Ska nu prova en app för att logga träningen, och på så sätt lättare se om jag gör framsteg. Appen heter ultitrack och är anpassad för de olika programmen i P90X.

Får se hur jag gör med att flytta fram träningen ett steg eller köra dubbelpass idag. Det beror på hur jag känner ikväll, blir ev en joggingrunda och Ab ripper x ikväll.

Maten i veckan har varit bra, men det är svårt att hålla rutin på helgerna. Inte bara att det blir lite mer kalorier än jag planerat, men det blir också svårt att ha kontroll då jag kanske inte äter alla mål hemma. Trägen vinner, så det är bara att fortsätta med rutinerna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar