söndag 2 februari 2014

Dag 2: löpning

Skulle varit plyometrics idag, men det passet går inte att köra när det är vinter och halt. Det innebär en hel del hopp så inne är inte heller att tänka på. Längtar till våren då jag kan börja med plyon igen, för passet är hur bra som helst! Blev hursomhelst 6 km i blötsnö på drygt 34 min.

En sak jag har fått tänka om för att få de resultat jag hoppas på är maten. I nutrition-guiden till P90X så innebär fas 1 ett intag av hela 50 % protein. Mängden i sig var inget problem, men jag fick inte de resultat jag ville ha under mitt första försök. Det visade sig att jag åt mycket mer än jag trodde, och jag började då logga all min mat med Myfitnesspal. Nu har jag bra koll på vad saker innehåller och vad olika slags mat "kostar" att äta. Sedan jag började logga maten i julas har jag gått ned 5 kg, jag kommer fortsätta med ett ganska lågt intag av kalorier tills jag tappat det mesta av det fett jag vill bli av med och sen öka på intaget för att bättre kunna bygga muskler. Jag vill ju inte bara bli starkare utan också att musklerna ska synas! Hade en väldigt bra matvecka nu, utan en dålig dag! Per dygn har jag satt 2250 kcal och det känns som en bra nivå som ändå ser till att jag förbrukar en del fett.



Varje träningsblogg har ju en selfie då och då. Tog en idag för att dokumentera startläget på min träningsresa.


Imorgon är det armar och axlar vilket jag ser framemot, har en härlig träningsvärk från mitt mördarpass igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar