tisdag 11 februari 2014

Dag 11: Yoga

Dags för yoga idag igen. Kände mig väldigt sliten i överkroppen efter de tidigare passen i veckan och yogan var precis vad jag behövde!

Upplevde en häftig känsla som jag aldrig upplevt förut när jag började passet och sträckte ut mina slitna muskler. I samma stund som jag sträckte och spände kroppen så kunde jag riktigt känna hur blodet tog mer fart och flöt genom mina sega muskler. Väldigt intressant känsla!

Innan jag började med min träning hade jag massor med ursäkter om varför jag inte kunde träna; jag hade ont om tid, jag har ingen bra plats att träna på, jag är trött efter jobbet osv...

 Tid är en viktig faktor, men inget jag upplever som ett problem. Oftast är jag färdig till kl 21, så hinner jag ta det lugnt i soffan en stund. 

Klart att man är trött efter jobbet, men träningen frigör endorfiner i kroppen som gör att man mår bra. Så om man bara börjar passet så blir man belönad efteråt.

Plats finns alltid, tog ett kort på dagens setup och vill man bara finns det lösningar och rum.



Imorgon är det ben och rygg, hoppas ryggen och armarna läker sig lite under natten och morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar