fredag 28 februari 2014

7 km löpning

Idag blev det en löptur igen. Vi skulle bort på middag hos svärföräldrarna och då passade det bra att träna på vägen dit.

Jag var väldigt taggad tidigare idag och siktade på ett högre tempo än på min förra rekordrunda. Jag ville ligga på 4,45 / km, men märkte fort att det inte höll. Det blev istället att jag låg precis under 5 min-tempo vilket jag är helt nöjd med efteråt då det var ganska motigt på slutet.

Hittade ytterligare ett guldkorn på youtube:


Imorgon ska jag komma igång med återhämtningsveckan som jag skjutit lite på. Första dagen är yoga och jag hoppas att det går bra. Jag känner nämligen en lätt men distinkt smärta i vänster triceps i vissa lägen. Vill verkligen inte att det ska utveckla sig till något dåligt när jag ändå kommit igång. Mest troligt är det en överbelastning som behöver läka ut så det är nog bra med ett uppehåll från vikterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar