onsdag 5 februari 2014

Dag 5: Jakten på träningsvärk!

Härlig dag! 
Jag har gått runt med en härlig träningsvärk från den här veckan! Jag såg verkligen framemot kvällens pass, vilket var ben och rygg. Det var länge sen jag körde det här passet, och det var riktigt bra. Benen kommer värka lagom fint imorgon!

Under mitt första försök funderade jag över varför jag inte utvecklades i mina pull-ups. Jag har varit för svag för att klara mer än tre utan att hjälpa till med benen, och stått stilla där. Fick ett bra tips i P90X-gruppen på Facebook om negativa pull-ups. Att hjälpa till med benen upp, och sen släppa benen och enbart hålla emot med armarna på vägen ned. Det skapade precis den intensiteten och tröttheten jag vill ha!

Det blir en spännande träningsperiod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar