torsdag 13 februari 2014

Dag 13: löpning

Konditionsdag idag. Upplägget i P90X varierar under veckan och bygger på styrka, kondition, styrka, yoga, styrka, kondition, vila. Man jobbar aldrig samma muskelgrupp två dagar i rad, utan musklerna får den vila de behöver. Ett genomtänkt upplägg som fungerar väldigt bra, och dessutom verkligen ser till att träningen blir allsidig!

Hursomhelst så blev det standard-rundan idag på 10 km. Det är en väldigt platt runda med en tung backe mellan 6-7 km. Sist sprang jag fort i början, men sackade helt efter backen. Idag körde jag lugnare (5,15 tempo), men försökte istället öka efter backen. Jag lyckades med min målsättning och kunde sänka de tre sista splittarna ganska bra. Sista km gick på 4,51 och över hela sträckan sprang jag nästan 30 sekunder snabbare än sist. (52,16 idag). 

Jag är väldigt nöjd med dagens pass, och att jag fick hela sträckan gjord trots att tiden sprang iväg på kvällen. Imorgon är det fredag och vilodag vilket jag ska njuta av ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar