söndag 9 mars 2014

10 km löpning på nytt pers igen!

Nu går utvecklingen mycket fortare än vad jag själv är med på! När jag gick ut velade jag mellan 10 km i 5:00-tempo eller 14 km i 5:30-tempo. 

Allt rullade på väldigt lätt, och efter 3 km på 13:47 var det bara att satsa hela vägen. Passerade 5 km bara 3 sekunder över mitt pers. Fokuserade väldigt mycket sista 5 km på att hålla en bra teknik, hjälpa till med armarna och att försöka andas djupt även om varje andetag gjorde ont. Med 3 km satsade jag under 46 och klarade det precis. Är otroligt nöjd över ett enastående pers!

Imorgon börjar jag fas 2!



Angående maten så är det som förut att vardagarna är lätta. Idag har jag ätit som förut, och kom med lätthet upp i drygt 4000 kcal. Överlag så har snittet varit ok, men jag ska bli mer noggrann på helgerna om jag ska kunna komma ned några kg till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar