onsdag 19 mars 2014

10 * 500 m intervall

Idag hade jag siktat in mig på 400 m-intervaller på Torvalla IP, men vintern kom på besök igen och begravde dom planerna. Det blev istället 10 * 500 m på oplogade vägar och snöfall.

Passet var ett litet experiment i att prova en högre fart. Jag hade som mål att göra varje intervall på 2 min, med 60 sekunders vila. Efter tre st hittade jag farten och kunde ligga där. De tre sista var väldigt tunga men bra disponerat pass då jag orkade hela vägen, men inte hade något kvar att ge efter sista.



I och med detta pass är nu vecka 5 i P90X avslutad, något försenad. Nu väntar två styrkeveckor till innan en kortare återhämtningsperiod. Min värk i vänster arm är nästan borta och ingenting jag oroar mig för. Jag ska få låna en viktväst i helgen och utvärdera om det är något att satsa på (mest för styrkepassen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar