fredag 20 februari 2015

Träningsappar


Det finns en uppsjö av appar som på olika sätt kan användas för träning. Jag har testat väldigt många, och snart hittat rätt i djungeln. Men jag har svårt att bara ha en gps-app.

Runkeeper- Tydlig, enkel och bra valmöjligheter i val av feedback. Seg på min iphone 4.

Svettig- Saknar feedback, annars bra. Enkel att registrera pass i efterhand via appen. Synkar direkt in i träningsdagboken på jogg.se

Strava- Snygg, snabb och kul funktion med att automatiskt klocka segment och jämföra med andra som springer segmentet. Tappar i längd om man har auto-paus och stannar ofta.

Funbeat- just nu mitt förstaval när jag springer. Hittar gps-signal fort och ger feedback på varje km-tid.

Myfitnesspal- Smart matlogg. Enkelt att hålla koll om man tror att man äter för lite eller för mycket. Jag använder den sporadiskt.

Freeletics- Kroppsträning de luxe! Väldigt effektiva pass som bygger en stark kropp. Crossfit-inspirerat och enorm intensitet om man engagerar sig i passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar