tisdag 17 februari 2015

Plågsamt intervallpass


Dags att försöka få in lite mer fart i träningen, och så nyttigt det var. Den första fick jag inte alls till, allt kändes bara fel och jag valde att stanna efter 500 m och fundera på om jag ens kunde genomföra passet. Jag bestämde att det gick, så jag drog igång klockan och fortsatte.

Den andra intervallen kändes mycket bättre, låg i rätt fart från början och kunde hålla den. Sista kändes bra till en början, men vad det gjorde ont sista 500 m!

Jag vet ju precis varför jag drar mig från att göra de här passen, och det är just att det gör ont. Men det är en viktig del i min träning som jag måste ta tag i...

Månadsmässigt ligger jag väldigt bra till med min mängd. Hittills har jag fått ihop 174 km vilket innebär att jag är strax före "datumet" om jag slår ut 10 km per passerad dag i månaden. Ska bli intressant att se om jag kan hålla det månaden ut. Det vore bra med ordentlig mängd en månad till innan en liten viloperiod innan premiärmilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar