söndag 1 februari 2015

Frisk igen, business as usual

Äntligen frisk! Den sista veckan har jag brottats med en förkylning, men i fredags var den borta. Så nu är det träning som vanligt! 

Igår blev det ett varv på reflexen vilket var otroligt tungt med tanke på underlaget som bestod av blötsnö och lera.

Ikväll var det dags för långpass igen med Tomas som bjöd på en ny slinga. Precis som förra helgen var det hemliga grusvägar, men en felnavigering förlängde ytterligare, men jag är väldigt nöjd med det! 

Underlaget växlade mellan frusna grusvägar och tung snö. Jag bestämde redan innan att jag inte skulle ta med någon energi och var beredd på att gå slut på hemvägen. Jag blev lite orolig vid 20 km då vi var inne på en lång sträcka med djupsnö och fortfarande inte var i närheten av någon bebyggelse. Men trots en liten dipp vid 22-23 km kunde jag hitta energi att fortsätta. Jätteskönt pass! Min gps loggade 29,3 km på lite över 3 h.



Fullmåne och lätt snöfall, kunde inte bli bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar