söndag 8 februari 2015

Avslutning på en lugn men bra vecka

Äntligen är jag kvitt allt vad förkylningar heter och har fått träna som jag vill den här veckan! Det har blivit olika slags pass med olika fokus.

Jag tog upp Freeletics igen och insåg hur mycket styrka jag tappat på att inte träna. Den goda nyheten emellertid är att armbågen känns bra, så nu gäller det att skynda långsamt så att jag till sommaren kan komma igång ordentligt med den biten.

I löpningen har jag kört ett par pass på asfalt för att jobba med mitt steg och min hållning för att kunna hitta en mer ekonomisk löpstil. Jag kommer fortsätta med det här under nästkommande vecka också. Mängden har varit ok; 52,5 km. Om det går så ska jag försöka att öka på den siffran något under kommande veckor.

Långpasset ikväll blev både långt och tungt. Snön låg djup på många ställen, och där det var upptrampat var spåret så pass smalt att det var svårt att hålla sig i. Men vilket träningspass! Redig styrketräning för bål och ben!










1 kommentar:

  1. Ser ju riktigt härligt ut! En helt annan känsla med så mycket snö

    SvaraRadera