fredag 13 februari 2015

Svampburgare!


Äntligen fredag! Och hamburgare stod på menyn. Först hade jag tänkt fuska idag för enkelhetens skull, men jag ångrade mig och gjorde svampburgare istället. 

Det var första försöket, men det gick ändå ok. Jag använde purjolök, champinjoner, ägg och havregryn. De var svåra att få att hålla ihop, så jag tillsatte lite vatten och mer havregryn för att få lite mera "klegg". Till hamburgarna serverades det ugnsrostade morötter, palsternackor och rödbetor.

De smakade bra, men viktigt att man steker de ordentligt så de inte blir så "svampiga" inuti :)

Jag mår toppen på att inte äta kött! Klart det händer att logistiken inte tillåter alternativ, men på det stora hela har jag minskat min köttkonsumtion med ca 90 %. 

Träningen flyter på över förväntan, och vikten går år rätt håll. För tre år sedan började jag på 102 kg, och där kände jag att det var nog. Med träning och kost så har jag nu kommit ned till 84 kg! Någonstans där kommer jag landa för att sedan bygga uppåt igen, men med muskler. Summer is coming!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar