söndag 2 november 2014

Långpass för att avsluta en bra vecka


Veckan som gått har varit en bra träningsvecka. I tisdags kom jag på den briljanta iden att köra 5 km max för att se var jag stod, och vad höstens långpass gett. Det roligaste med den rundan var att jag insåg att jag faktiskt kan springa fort! Nedsidan var att jag fick känningar av min gamla bristning i vaden igen. Inte alls så som det var för ett år sedan, men helt klart inte bra. Det lättade emellertid ganska fort så det kändes som att det inte var någon fara med det. 

Men så kom söndagen igen, och dags för långpass. Jag var lite tveksam till passet ikväll pga smärtan i vaden jag känt under veckan. Gårdagens runda gav lite smärta och stelhet, men det var borta idag så jag bestämde mig för att känna efter och förhoppningsvis komma hela varvet runt. 

Tomas slöt upp hemma hos mig så stack vi iväg. Jag höll tempot lite lägre än vanligt och extra försiktigt i backarna. Vaden kändes inte av någonting och jag kan lägga ännu ett långpass till arkivet. Liksom tidigare rundor så gick tiden fort, och passet avslutades med att Tomas bevisade att han fortfarande kan cykla enhjuling :)

Perfekt avslutning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar