fredag 14 november 2014

Att hitta balansen



Det är svårt att hitta balansen i livet för att må bra och bli sitt bästa. Jag har kommit fram till att träningen verkligen får mig att må bra, och den hjälper mig att komma till insikt i saker och ting. När jag började P90X ville jag bara bli vältränad, hur jag mådde i mig själv var egentligen inte intressant. Det var nog därför som jag inte nådde hela vägen fram. 

Jag har lärt mig otroligt mycket det gångna året, och nu börjar den mentala biten komma ikapp så att kan jag dra nytta av allt i min träning och vardag. Jag vet nu vad jag ska äta, och framförallt hur mycket som är lagom. Jag vet att jag kan springa två timmar i sträck i terräng. Jag vet att jag kan bestämma mig för något och se till att klara av det. Jag kan lära mig att cykla enhjuling. Jag vet att lugna pass är bra, och att maxpass sliter väldigt mycket. Jag vet att all träning är bra, det finns inget som heter dåliga träningspass. Jag vet att det är viktigt att vara nöjd med ett pass för att kunna utvecklas och gå vidare. Jag kan dessutom göra allt det här och samtidigt vara en närvarande och bra pappa. Faktum är att jag behöver göra allt för att kunna må så bra som jag gör nu.

Drömmen att se riktigt vältränad ut finns fortfarande där, och nu vet jag precis hur jag ska lägga pusslet för att nå fram dit. Men det är inte lätt. Hur man än vrider och vänder på det så finns det bara 24 timmar på dygnet, och jag måste prioritera vad som är viktigast av de olika träningsformerna jag ägnar mig åt. Nu under vintern tror jag att det kommer bli mest simning och löpning, men framåt våren lutar det åt ett försök till med Freeletics.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar