söndag 16 november 2014

En bra löpvecka!

Veckan som gått har varit bra, och precis i fas med min planering. Det har blivit tre pass på totalt ca 3,5 h och 32 km.

I lördags morse blev det en tur med Emanuel på Torvallas skogsspår. Vi började på 5:13-tempo, men omedvetet triggade vi nog varandra och sprang fortare ju längre rundan gick. Från 4 km och framåt började vi öka, och sista km gick på 4:30. Jobbigt såklart, men både kondition och benen svarade bra! Jättekul!

Och när söndagen kom blev det som vanligt ett långpass, dock inte lika långt som på sistone men desto mer krävande. Jag har länge varit sugen på att köra två varv på reflexen som ett pass. Idag fick jag tillfälle att prova det tillsammans med Tomas och Emanuel. Emanuel fick ta täten och drog på i ett högt tempo. Det kändes ok till en början, men efter tre km var jag riktigt trött. Emanuel var trött likaså, och efter en liten paus blev tempot lite lägre. Med 1 km kvar på första varvet drog Emanuel på igen och var riktigt stark! 

Efter första varvet blev det en vätskepaus och sen stack jag och Tomas ut på varv nr 2. Nu i ett mycket lägre tempo, men benen var trötta redan från start. Med 2 km kvar blev det allt svårare att hålla rena steg och jag snubblade till oftare än under första varvet. Även ryggslutet började protestera, vilket bara visar vilken suverän träning ett sånt här pass är. Vi brukar ju alltid småprata lite när vi kör långpass, men idag hade jag ingen energi till det. Trevligt med sällskap ändå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar