söndag 23 november 2014

Riktigt långpass: 28 km på 3:30

Första riktiga långpasset för min del. Jag hade förberett mig under dagen både med att dricka och äta bra. Och även försökt ställa in huvudet på det rejäla träningspasset.

Till en början kändes allt lugnt och bra när jag följde Andreas och Tomas ut på sörmlandsleden. Jag såg till att fylla på med vätska och energikakor som jag bakat, och det var nog det som såg till att jag överlevde passet.

Halvvägs vid Paradiset var det dags att fylla på vatten i flaskorna och allt kändes toppen. Det gick visserligen långsamt på den knepiga stigen, men orken kändes riktigt bra. När vi närmade oss 20 km började min ork gå utför, och det fort samtidigt som vi gick in på det knixigaste spåret. Här växlade vi mycket mellan att gå och springa, men steg för steg tog vi oss närmare rudan. 

De sista 6 km innan vi kom fram till rudan var de jobbigaste i min löparkarriär så här långt. Jag naglade fast blicken på Tomas skor och tog samma steg som han. Grenar och annat orkade jag inte ens ducka för. Till slut kom vi fram till rudans gård, och sen var det bara en knapp km hem...

Väldigt nyttigt pass, och ett nödvändigt steg för att gå vidare i min löpträning. Jag kan inte säga att jag ser framemot fler pass av den här karaktären, men de ska definitivt genomföras!

Stort tack till Tomas och Andreas som drog mig hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar