söndag 30 november 2014

Två vilodagar

Under den senaste veckan har jag haft en bra mängd på träningen, men jag kände redan i torsdags på simningen att jag var väldigt trött. Jag bestämde mig då för att lägga in lite extra vila, och känner mig redan mycket piggare. 

Ikväll är det dags för långpass igen, och jag ska guida Tomas och Andreas på min trail-slinga mot Tyresta. Därifrån kommer vi sedan ta Sörmlandsleden hem. Vi borde landa runt 20 km. Det är en väldigt fin tur, och jag får tillfälle att prova min nya vätskeryggsäck som jag mot förmodan hittade på Biltema. Huruvida denna är lika bra som dyrare modeller återstår att se. En sak jag redan nu kan se skiljer sig mot finare ryggsäckar är att de har flera fack där man kan förvara energibars och annat man behöver ha lättåtkomligt.


Väldigt liten och smidig.


Rymmer förutom 1,5 l vatten någon extra tröja.


Slangen och sladden till pannlampan kommer upp via axelremmarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar