tisdag 28 oktober 2014

5 km race


Under dagen idag var jag sugen på att se vad de senaste veckornas distanspass gett för resultat, men ju längre dagen gick desto segare blev jag. 

Fick tillslut på mig skorna iaf och joggade upp en km. Lade in lite tempoväxlingar och kände mig sämre än någonsin. Nåja, bestämde mig iaf för att prova och drog iväg. Var nära att bryta efter 600 m men kämpade vidare då jag vet att jag alltid har en sån "spärr". När klockan pep till vid 1 km insåg jag att det gick fort; 3:43! Nu var det bara att kriga vidare. Efter två km började tempot ta ut sin rätt och eller blev tyngre, dock så var pulsen fortfarande under kontroll. Splittarna blev:

3:43
4:02
4:15
4:29
4:19

Kort sagt otroligt nöjd att jag kan springa fort också, nu är det bara att nöta vidare med långpass och träna fart emellanåt. Nästa experiment blir nog att ta 10 km i en mer hållbar fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar