söndag 19 oktober 2014

Haninge Trail


Så var dagen här! Och regnet har öst ned sista veckorna, vilket såg till att lervällingen låg tung på långa sträckor. Förutom att jag saknar mil i benen så är jag väldigt nöjd med mitt lopp!

Jag är glad att jag sprungit slingan ett par gånger tidigare så kunde jag lättare disponera loppet. Min taktik innan start var att gå i de tuffaste backarna, och stanna vid vätskekontrollerna och dricka i lugn och ro. Planen var att springa på lite mer i början och slutet, och att hålla ut på mittenpartiet.

Km 0-5 här gällde det att inte löpa på för fort. Jag var lite orolig att jag gjorde det då de två första km gick på 4:45-tempo. Jag hittade snart mitt bekväma tempo och låg på relativt hög ansträngning. Jag tappade en grupp löpare före mig som låg lite snabbare.

Km 5-9 började min taktik att löna sig och jag hämtade in gruppen som låg före mig och kunde passera.

Km 9-13 var riktigt tunga och nu kunde jag inte avancera mer utan hamnade i "hålla ut-fart".

Km 13-17 var lite lättare. Emellertid så kunde jag inte öka så mycket som jag ville. När målgången kom var jag väldigt glad och nöjd över loppet och att jag kunde hålla en så hög ansträngning utan att krokna. Underlaget var väldigt krävande och tröttande med mycket lera att ta sig fram genom. Jättekul tävling och arrangemang. Mitt mål var 1:30 men formen fanns inte riktigt där. Ser redan framemot nästa år!

Efter 8 km, kändes då väldigt bra fortfarande.

Jag har verkligen fått en nytändning i löpningen och fått till en del bra pass på sistone. Dagens tävling var väldigt rolig och gav mig mersmak för att fortsätta nöta långa löppass i vinter. En del av den nytändningen har kommit av att jag upptäckt glädjen i att springa tillsammans med kompisar, och speciellt en väldigt speciell gammal vän som jag hittat kontakten med igen. Våra rundor har betytt väldigt mycket för mig och jag hoppas att det blir många fler!

Fredrik innan målgång. Starkt kämpat!

Efter en av våra kvällsrundor. Pannlampor är ett bra komplement till träningen så att man inte är beroende av dagsljuset.



1 kommentar:

  1. Vi hade en riktigt fin dag idag!
    Vad glad jag blir Micke:):) känns så jäkla kul att springa med dig!

    SvaraRadera