fredag 3 oktober 2014

Liten summering av året hittills

Det har varit dött på bloggen på sistone, och det finns flera anledningar till det. Dels hade jag en period med förkylning som ställde till det träningsmässigt, och så tappade jag helt enkelt lusten att skriva. 

Jag har nu kommit igång lite mer med träningen igen, och framförallt löpningen vilket känns jättekul! I och med Rudan Night Trail fick jag upp ögonen för mörkerlöpning med pannlampa vilket var en helt ny dimension på löpningen. Med rätt pannlampa är mörkret inget problem alla och det innebär att jag kan använda terrängspåren hela året!

Jag har också tagit upp simningen igen, och försöker nu gå en kväll i veckan och träna på torvalla. Första gången var extremt jobbig, men nu flyter det på bättre. En tanke jag har är att jag nästa år ska försöka delta i något triathlon och då kommer jag ha stor fördel av just simningen eftersom jag är snabb på den biten. Ev blir det deltagande i Stockholm Triathlon, men helt säkert är något av de mindre som Saltarö Ultimate.

Freeletics fortsätter att vara en del av min träning, och en intensiv sådan men jag har fallit ur programmet som jag påbörjade i slutet av sommaren. Nu kör jag lite de pass jag vill och känner för, vilket duger bra som underhållsträning tills jag hoppar på någon mer gedigen planering.

Under årets första 273 dagar har jag lyckats göra 147 träningspass på totalt 100 h. Även om mängden är ok så vill jag öka den träningsmängden under resten av året och framåt, för jag vill inte bara vara ok! Jag vill vara bättre än så och för första gången i livet så tror jag att jag har möjlighet att ta mig dit! 

Häromkvällen tog jag på mig pannlampan och sprang ned till rudan och tog det längsta spåret, 17 km! När jag började träna trodde jag aldrig att jag skulle kunna ta mig så långt i sådan terräng, men jag har kommit otroligt långt i mitt jobb med mig själv och har nu en tro på vad jag kan klara av. Men hur långt jag än har kommit, så är det här bara starten! Nu bär det av mot större mål och nya utmaningar!


Gps-kartan från långturen på Rudan. Lika många backar som svängar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar