onsdag 17 december 2014

Torvalla gul och reflexjakt


Blev ett kombopass där jag ville ha lite högre intensitet första 6 km (torvalla gula) och sen var planen att se var reflexerna tog mig...

Gula spåret flöt på bra, i lite högre tempo (5:00). Ansträngning ca 15-16. Därefter klev jag på reflexerna vid långa spången och trodde att det skulle vara en rundslinga kring motionsspåren. Men.... Klev efter ett tag över dalarövägen vid skutan, och in i skogen. Jag tänkte ett tag att spåret skulle vända tillbaka, men det gjorde det inte. När jag bestämde mig för att kliva av var jag vid fotbollsplanen vid svb-skolan. Terrängen hade varit eländig med mest blåbärsris hela tiden och tempot därefter, så nu började jag frysa. Det enda som gick att göra var att skruva upp tempot och köra snabbaste vägen hem! Trots sista km på 4:42 var det ändå kallt. Som tur är hade jag vatten med mig, men turen blev inte alls som jag tänkte mig.

Positivt är min teknik som jag känner börjar bli mycket bättre, och benen håller bra styrka trots så pass långt pass i mina lätta spikskor. Funderar lite över om jag har för lång steglängd i lite högre fart. Mina spår ser väldigt långa ut. (5,5 av mina fötter från bakre häl till främre tå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar