lördag 6 december 2014

Provkörning av dubbarna

Jag tog en tur igår för att prova dubbarna, och jag är jättenöjd! Även om det spåret jag sprang inte är överdrivet halt så hjälpte dubbarna mycket ändå. Speciellt i uppförsbackarna kände jag stor skillnad, varje steg "satt kvar" på ett helt annat sätt. Utan dubb glider man säkert lite hela tiden utan att man tänker på det.

Själva löpningen gick lätt och bra, jag låg på gränsen gill jobbigt hela tiden, och slutade på 8 km i 4:59/km i snitt.

I onsdags när jag sprang kändes det inte alls bra. Det var väldigt jobbigt trots att jag försökte ta det lugnt. Nu har jag försökt att äta ordentligt och vila. Kroppen kändes mycket lättare och piggare nu! Med kvällens lopp så borde jag komma upp till ca 35 km den här veckan. Sett till antalet pass så är det bra, men idealet hade varit två pass till. Får se vad nästa vecka bjuder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar