lördag 13 december 2014

Strava

Jag fick tips häromdagen på en ny gps-app. Det som var annorlunda med den är att den förutom loggar distans och fart också själv kan känna av om man kommer in på segment som andra sprungit, och då matchar din tid mot andra användare av appen. 

Jag har provat den vid två tillfällen, och en sak som den är bättre på än andra liknande appar är att den är mycket snabb att känna av om du rör dig eller inte (om man har autopaus på). I övrigt verkar den exakt i sin mätning och har ett snyggt gränssnitt som är lätt att tycka om. Appen är heller inte lika "tung" för telefonen att starta upp. Ljudfeedbacken är något nedbantad jämfört mot Runkeeper, men en kul detalj är att den talar om vad föregående km gick på.

Topplistan på Rudan reflex.

Rudan är minst sagt "välsegmenterad"

Det blev en tur igår kväll också. Jag hade egentligen tänkt att vila inför dagens lite längre pass, men hela dagen spenderades inne med julpyssel. Så när kvällen väl kom ville jag komma ut och få lite friskluft. Det blev torvallas gula spår: 8 km i ganska lugnt tempo. Jag var trött i benen från passet i fredags så ansträngningen blev lite högre än jag tänkt mig. Det har varit en bra träningsvecka för mig, och jag ser framemot kvällens långpass med Tomas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar