måndag 15 december 2014

Mycket utrustning blir det


Ibland får jag känslan av att det är alldeles för mycket saker jag tar med mig ut i spåret, och självklart är inte allt nödvändigt. Men ryggsäck som rymmer vatten och batteri är ett måste. Pulsklocka med gps är mest kul att ha, och telefonen har jag med mig av säkerhetsskäl. En sak som är klar i alla fall är att ju bättre packning, desto längre kan man vara ute och springa. Under långpassen är det viktigare för mig att få tiden än längden, att vänja kroppen vid att vara igång en lång stund och på så sätt skapa uthållighet och bygga muskler.

Igår blev vi 4 st som gav oss ut med pannlampor i skogen. Vi körde min tyresta-slinga med sörmlandsleden från tyresta hem. Trots lugnt tempo blev det tungt mot slutet. Det har tillkommit väldigt mycket vatten de sista två veckorna och bitvis var underlaget väldigt krävande. Jättekul att vi var så många tillsammans. Nu behöver kroppen lite vila så blir det nya tag nästa vecka. Passet var drygt två timmar långt och nästan 19 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar