söndag 21 december 2014

Paradiset + Sameslingan


Jag var lite nervös inför dagens pass då förra vändan till paradiset knäckte mig efter 18 km, och sen var det en pina hem. Idag var det något helt annat! 

Jag kunde springa kontrollerat med en bekväm fart och hela tiden hålla tröttheten under kontroll. Vi sprang non-stop till paradiset, och efter en kort kiss och vattenpaus blev det non-stop till rudan. Jag hade en härlig känsla i kroppen hela rundan och visste att jag skulle orka hela vägen. Duktigt trött i ben, fotleder och knän när jag kom hem men det är ju bara som det ska vara!

Kvällen kunde inte varit bättre. Det var en sån härlig krispighet i luften och överallt låg ett tunt lager med frost som gnistrade i ljuset från våra lampor. Det häftigaste var när vi passerade över en spång som var täckt av ett tunn is och 10 cm vatten. Det blev sprickor efter Tomas som låg före och spänningen på om isen skulle hålla eller inte blev ett kul inslag. En del steg höll den, andra inte. Ett enormt kul pass!

Totalt slutade passet på 28 km och 3 h 15 min. Hela veckan har varit enormt bra och gett inte mindre är 62 km! Underbart! Nu är det vila några dagar innan det blir nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar