torsdag 2 april 2015

Månskenstur


Nu kom några fler lediga dagar i samband med påsken. För mig innebär det möjlighet att kickstarta träningen för april ordentligt.

Ikväll ville jag ha en runda som inte krävde någon nämnvärd koncentration på underlaget. Valet föll på två timmar asfalt i månsken. Jag laddade maratonpodden med Lofsan och Mustafa Mohammed! Att lyssna på podar kan verkligen vara intressant och lärorikt och ikväll passade det ypperligt.

Jag visste inte när jag gick ut exakt hur lång slingan skulle bli, men trodde på strax över 20 km. Väl hemma stannade klockan på 22,8 km. Löpningen flöt på bra, och jag sprang bekvämt men i ett lite högre tempo än distanspassen brukar vara. Månen skänkte mycket ljus ikväll och skenet var så starkt att jag hade en tydlig skugga! Underbar tur!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar