torsdag 30 april 2015

Kort summering av april


I slutet av mars hade jag en kort dipp i motivationen. Lösningen på den visade sig vara mer variation i träningen. I april sprang jag något fortare än tidigare. Jag har inte direkt lagt in specifik fartträning förutom några enstaka intervallpass. Men passen går fortare nu, och det är lättare att hålla ett lite högre tempo. 

April var en bra månad, och med en villovecka fick jag ändå ihop nästan 26 mil. Ett störande moment just nu är att jag fortfarande är snuvig efter min förkylning. Jag är pigg i kroppen och betecknar mig som frisk, men det är irriterande ändå att vara snorig.

Idag är en extra ledig dag och jag ska njuta av ledigheten! Det blir säkert en kortare runda idag och ev imorgon innan vårmilen på söndag. Det ska bli riktigt kul med ett kortare lopp igen. Jag tror att jag och Emanuel kommer sporra och matcha varandra riktigt bra! Mitt tidsmål är egentligen motsvarande premiärmilen, men jag tror att jag har mer kapacitet än så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar