söndag 26 april 2015

Äntligen frisk och långpass igen!

Underbar kväll för långpass!

Ikväll lyckades vi samla hela Haninge trailrunners för första gången på länge! Vädret var helt underbart och löpningen var lite urban till en början men efter hand så övergick den till små grusvägar i landsbygdsidyll. 

Jag var förkyld i veckan som gick och hade inga stora förhoppningar på rundan, men ändå blev jag något förvånad när benen stumnade efter 20 km. Därifrån var det en ren pina att ta sig hem, och väl hemma slutade passet på 28 km. 

Alla pass är inte guld och gröna skogar. Och kvällens pass var väldigt bra ur träningssynpunkt, just för att det var oerhört tungt på slutet. Jag provade nya skorna och kan konstatera att de fungerar bra, däremot så är de tyngre än spikskorna och med längden inräknat kändes det rejält. De kommer ändå användas som mina nya mängd/ långpass-skor då jag misstänker att jag kommer behöva den extra dämpningen på längre sträckor typ SUM och Lida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar