söndag 5 april 2015

En väldigt stark inledning på april!

Den här veckan har jag haft ett otroligt flyt i min träning. Jag har gjort lite freeletics, men framförallt mycket löpning! Med en vilodag inräknat har jag lyckats springa 83,5 km. Och dessutom lite snabbare än vad distanspass vara för mig. Visserligen har jag sprungit mest asfalt, men farten är mycket högre än vad jag tidigare mäktat med. Speciellt med den mängden jag gjort.

Det är som om något hände på premiärmilen. Att min kropp plötsligt förstod hur den springer bättre och snabbare! För nu rullar det bara på. Ikväll ville jag ha en bra avslutning på veckan och gick ut i ett högre tempo än resten av veckan. Tempot anpassades till att jag skulle orka i 12,5 km, men på sluter lurade jag mig själv och tog en omväg på ytterligare 3 km. Hela turen slutade på 15,5 km i 4:44-snitt. 

Just nu känns allt väldigt positivt och jag är starkare än någonsin. Det passar väldigt bra, för det är också nu som förberedelserna för hösten drar igång på riktigt. Om två veckor är det Åda wild boar 22 km, och om fyra veckor är det Vårmilen som i sin tur är seedningsgrundande för Lidingöloppet. För att kunna göra ett bra lopp på Lidingö krävs att man startar i en bra startgrupp. Det enda sättet att komma i en sådan om man inte sprungit Lidingö förut är att göra bra ifrån sig i ett seedningslopp. Så på det loppet är det fullt race-mode!


Splittarna från kvällens pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar