fredag 23 januari 2015

Unbreakable - The Western States 100


Det har inte blivit så mycket träning den här veckan. Ibland går det helt enkelt inte att få in i vardagen. Men det är inget att sura över, jag försöker istället vara glad åt de många fler veckorna när det faktiskt går att få in den träningsmängd jag vill!

När jag inte tränar brukar jag försöka hitta inspiration på olika sätt, och nu senast såg jag Unbreakable. Filmen är en dokumentär som handlar om Western States 2010 där fyra väldigt starka ultralöpare möter varandra för första gången i USA's mest anrika ultralopp. Producenten har lyckats att göra en väldigt bra film där man både får lära känna löparna och följa med genom loppet. Under stora bitar springer kameramän med och lyckas på så sätt att verkligen fånga andan i loppet. Än så länge är jag i startgroparna för min träning, men jag undrar ändå om jag har vad det krävs? Verkligen inspirerande film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar