söndag 18 januari 2015

Härligt långpass som avslutning på en bra vecka!

Så var ännu en vecka till ända, och på något sätt har det känts som en ganska lätt vecka. Att det har känts lätt är i sig ganska märkligt eftersom jag ändå fått till 5 löppass och nästan 55 km. Märkligt men kul! Jag inser nu att det är fullt möjligt att ligga på 70-80 km/ vecka, vilket jag siktar på att göra om 6-8 veckor.

Kvällens pass blev en provtur på en liten omläggning av Tyresta Trail. Jag var ute och rekognoserade i tisdags och har nu lyckats skära ned asfaltsmängden till < 500 m, vilket måste anses bra när rundan mäter ca 20 km!

Passet gick riktigt bra, men underlaget var väldigt svårt. Det var väldigt mycket is, och utan mina spikskor hade jag säkerligen ramlat mycket mer än jag gjorde. Mot slutet av rundan var spikarna nedslitna så då blev det väldigt halt!

Ca 80 % av rundan såg ut såhär.

Här hittade vi vatten!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar