söndag 4 januari 2015

Årets första pass avklarat!

Nu är det nya årets träning äntligen igång! Jag ser framemot att få träna vidare och se vad jag kan åstadkomma med rätt träning och kost.

Passet gick bra, men blev inte som jag tänkt mig. Planen var att fortsätta till Torvallas spår och ta gula spåret där, men precis när jag växlade förbi här hemma kom en huggande smärta i höger lårmuskel. Vet inte om det var det frusna underlaget som gjorde påfrestningarna lite större än vanligt.

Sprang tillsammans med Emanuel och tiden gick fort. Vi hade en tendens till för högt tempo i början men hittade rätt när karaktären på spåret blev lite värre. Vi lyckades också springa fel på ett ställe som jag inte ens märkte, men det påverkade inte rundan.

18,9 km på knappt 2 h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar