onsdag 14 maj 2014

Två löpdagar

Jag har en alldeles otrolig träningsvärk i rygg/axlar/armar från Poseidon-passet häromdagen. Helt makalöst att det ens är möjligt efter bara 15 minuters träning! Minsta belastning gör ont, så jag vill ha någon mer dags vila innan jag tränar de musklerna igen.

Det blev därför löpning igår och idag. Igår var det 5 km i tröskelfart (4:40/km) vilket kändes lätt till en början men som blev väldigt jobbigt på slutet.

Idag fick jag lite mer tid än beräknat, och kunde plötsligt få till en längre runda. Jag räknade ut att 15 km var lagom längd och tog sikte mot Ådran via skogsvägarna från Tullinge. Vägen var precis lagom kuperad och lagom lång. Det är fin natur, och eftersom vägarna är avstängda för all trafik är det också väldigt lugnt att springa där. Jag siktade på ett tempo på 5:15-5:30/km, och landade i snitt på 5:20/km. Överlag ett riktigt bra pass som blev precis som jag tänkte mig!

Imorgon hoppas jag att jag känner axlarna håller för lite kroppsstyrka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar