onsdag 7 maj 2014

16 km löpning (söndags kväll, blev ej publicerat)

Har vilat under helgen, men hade siktat in mig på ett rejält löppass på kvällen. Tänkte först 10 km i puls runt 160, men växlade om när vägskälet vid 5 km kom och gav mig på 15 km-spåret istället. Det var ett nytt spår för mig, och bitvis väldigt kuperat.

Passet gick riktigt bra, och jag kom in i "zonen". Det var i det närmaste ett magiskt pass! Låg i ok tempo fram till 10 km, med bra tryck i benen. Upptäckte att jag sedan plötsligt ökade tempot och kunde ligga på hela vägen med snabbare och snabbare splittar. 

Jämförde klockan och telefonen med varandra, och det diffade 240 m efter 16 km. Jag tror att klockan mäter på fler kanaler och borde vara mer tillförlitlig men det är ändå helt ok med tanke på alla stigningar. Datan på passet är från telefonen. Skärmen räcker inte till till alla tider, men det är ändå de sista splittarna som är mest intressanta.



Imorgon blir det styrka med freeletics igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar