måndag 1 juni 2015

Att balansera på gränsen

En oväntad morgontur kl 0515.

Träningen för mig handlar mycket om att balansera på gränsen till hur mycket mängd jag kan få in. Och samtidigt känna av att det inte blir för mycket så att kroppen fortfarande kan tillgodogöra sig träningen. 

Maj har varit en bra mängdmånad, men de sista dagarna var jag trött och sliten. Jag hade planerat lite mer vila den sista veckan och lagt in fler vilodagar. Det hjälpte inte fullt ut, utan igår kväll när jag gick ut på det tänkta långpasset kändes allt bara fel. Bestämde mig ganska fort att vända hemåt igen och slappa lite i soffan istället. 

Utslaget per vecka har jag legat mellan 70-80 km i maj vilket är helt i linje med mitt mål. Däremot kommer det att bli svårt att hålla den mängden och samtidigt få in fartpass i planeringen. Jag körde ett hårt fartpass på gula slingan i veckan och jag tror att det var det som puttade mig över gränsen den här veckan. Fartpassen behövs, men samtidigt vill jag ligga högt i mängd så jag måste fundera och känna efter hur jag ska kombinera träningen för att få ut så mycket som möjligt och ändå bibehålla en hållbarhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar