onsdag 24 juni 2015

Topptur!

Idag ställde jag klockan tidigt och gick ut innan solen gick upp. Tog vandringsleden mot Cala Aquila, dit det bara var 3 km. På vägen tillbaka bestämde jag mig för att ta toppen på berget bredvid orten. Stigen var extremt teknisk, och på delar omöjlig att springa även på plan mark. Klättringen uppåt blev promenad men var ändå inga större problem att orka med.

Väl på toppen var det en väldigt fin utsikt och jag tog lite bilder innan jag vände tillbaka ned. Jag har alltid haft svårt att klättra nedåt och idag var inget undantag. En fransman jag gått förbi på vägen upp drog ifrån mig rejält. Försökte ta lite bilder under turen, men det är svårt att få med hur storslaget det är.

Soluppgången vid Cala Aquila.

Toppen skymtar långt uppe till höger.

Cala Mesquida.

Cala Aquila.


Nedstigningen var verkligen brant!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar