torsdag 7 maj 2015

Sörmlandsleden



Bilderna är från Sörmlandsleden vid Lida.

Sörmlandsleden är fantastisk att springa på! Inte nog med att det erbjuder mervärde i träningen tack vare alla stenar och rötter som fötterna får parera. Dessutom är det väldigt häftigt att kunna ta sig på uppmärkta leder långa sträckor genom skogen. 

Ikväll tog jag mig ut på den runda som jag kallar för Tyresta Trail. 20 härliga km där ca 17 km springs på just stig. Det är så härligt att kunna ta den rundan en vanlig vardag utan att det blir sent. Kvällen var magiskt stilla och varje sjö jag passerade låg spegelblank! Det var en otroligt häftig känsla att vara där just då och få vara en del av naturen. Löpningen flöt på bra och jag kunde hålla ett bra tempo runt 5:30/km. 

När jag började springa mer i höstas så var mina längsta pass då ca 17 km. Nu kör jag 20 km vilken kväll som helst! Det är så kul att utvecklas och känna hur träningen ger resultat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar