söndag 10 maj 2015

Segt söndagspass


Ikväll var det segt att komma ut. Jag och Tomas skulle springa tillsammans men hans planering sprack i sista stund. Inget konstigt med det, familjen går alltid först. Men där stod jag själv och tittade ut på regnet... Jag grubblade länge över vad jag skulle klä mig i, men kunde till slut knyta på mig skorna och ge mig iväg,

Planen var att springa till Tyresta och där förlänga med Bylsjöslingan innan jag tog Sörmlandsleden hemåt igen. De senaste dagarnas regn hade gjort sitt och på många ställen var det väldigt lerig och halt. Sista biten på Sörmlandsleden från Tyresta by brukar kännas otroligt mycket längre än de 4 km den faktiskt är. Och idag var inget undantag. Väldigt segt på slutet och himla skönt att komma hem!

Veckan har varit bra med tre lite längre pass och en total mängd på 77 km. I veckan som kommer blir det mycket vila och mental förberedelse inför Lida Ultramarathon på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar