tisdag 24 mars 2015

Sista veckan på första kvartalet.


Nu har snart mars månad passerat. Februari var en riktigt bra månad för mig, men sen kom det lite farthinder i vägen. Nu rullar allt på i rätt spår igen, och jag har lagt in lite kortare men snabbare pass. Det är roligt att känna på högre hastighet i takt med att solen tinar upp naturen och gruset försvinner från gångvägarna!

Mars månad till trots har jag ändå kommit upp till 53 mil lite drygt. Jag har funderat kring ett distansmål för året, och som minimum vill jag nå 200 mil. Om jag har medvind och hemlängtan och snabba skor kanske det kan vara rimligt med 250 mil.

Det är också roligt att jag har kommit igång igen med freeletics. Den träningen är snabb och effektiv och jag hoppas att den går att kombinera med löpningen fullt ut. Att det går vet jag, men det gäller att hitta tiden så att det inte går ut över familjen.

Nu på söndag drar tävlingssäsongen igång med premiärmilen! Det ska bli riktigt roligt att se vad vinterns träning har lett fram till. Någon måltid vet jag inte riktigt men jag hoppas kunna sikta högt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar