söndag 24 juli 2016

Dubbelpass som avslutning på en bra vecka

Föga utmanande underlag, men fin utsikt.

Idag blev det dubbelpass löpning. Det är inte något jag gör så ofta i och med att det kan vara svårt att få loss tid till det, men allt blir lite lättare på semestern.

Imorse gick jag ut innan frukost och sprang 7 km i lugnt tempo. På kvällen sprang jag 12 km i något högre tempo utan att ta ut mig för mycket. Under kvällsrundan kändes kroppen pigg och fräsch trots en hög dos löpning den här veckan. 

Det känns väldigt skönt att säga att jag äntligen är tillbaka och på rätt spår i löpningen! Veckan stängdes på 72 km vilket är ungefär samma mängd som när jag tränade som mest för 1,5 år sedan. Nu blir målet att hålla i den här mängden och framförallt att få minst ett långpass i veckan. Jag vill satsa mycket på swimrun nu och där är de flesta tävlingarna uppåt 5 timmar många vilket gör att jag verkligen behöver uthållighetsträningen som långpassen ger.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar