fredag 14 juli 2017

Sjukdom och träning

Hör som sagt inte ihop. Jag var så himla taggad på att gå in i en rejäl träningsperiod efter Stockholm swimrun och en veckas semester. 

Första veckan med mitt nya tänk gick riktigt bra, jag fick ihop ca 90 km utan att kroppen kändes dålig på något sätt. Därefter vilade jag med en lugn vecka innan Arlanda Aquathlon som gick helt enligt förväntningarna.

Men sen blev jag sjuk, vilket satte käppar i hjulen. Jag blir väldigt sällan sjuk och brukar utnyttja tiden till att vila istället och se till att inte börja träna för tidigt. Drygt 10 dagars seg förkylning är nu förbi och jag ser framemot att ta upp träningen igen. 

Jag kör några dagars uppstart innan jag river av Jungfruloppet, en favorit jag upptäckte förra året. 13 km underbar trail som är lagom knixig för att vara utmanande men ändå går att springa fort på! Racereport kommer i vanlig ordning efter loppet här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar