torsdag 15 september 2016

Race report Rudan Night Trail


Uppkittade och klara!

Ikväll var det dags för en av höstens höjdpunkter, 6 km reflexlöpning på Rudans tuffa bana! Den här tävlingen har växt i popularitet, enligt min personliga uppfattning var det ca dubbelt så många nu som när jag var med för två år sedan.

Stunden innan start gick snabbt då jag passade på att prata med de jag lärt känna via Facebook och andra tävlingar. Bara det här är ju en stor anledning att tävla då snacket innan och efter är så himla roligt!

Jag håller på att jobba mig tillbaka till min löpform och såg kvällens tävling som ett bra kvalitetspass. Jag hamnade i mitten när fältet gick in i skogen på själva stigen. Jag låg medvetet lite lägre i ansträngning än jag trodde att jag skulle kunna hålla då det var det mer taktiska valet. Märkte fort att jag kom in i mitt bekanta mönster att knappa in på de framför mig i uppförsbackar och tappa utför. Just utförslöpningen är ett stort förbättringsområde för mig.

När det var ca 2 km kvar behövde jag slå av lite på farten då orken inte räckte till. Just den här banan är väldigt obarmhärtig och erbjuder inga lugnare sträckor, och av den anledningen är den utomordentligt bra som träningsrunda och kvalitetspass i synnerhet. Jag kom in i mål på 36:55 vilket är bättre än min officiella tid för två år sedan men nästan 3 min sämre än mitt strava-rekord. I korthet en mycket rolig kväll som vanligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar